duminică, 25 septembrie 2016

Sirena Dunării și bloggerii vestiți



A venit toamna și am sărbătorit venirea ei cu prietenii. Este ce-a de-a noua întâlnire a bloggerilor din Craiova în cadrul proiectului Brânzeturi cum se cu…Vin, un proiect inițiat de Asociatia Bloggerilor Olteni și DicționarCulinar.ro. Costel Cainamisir, directorul comercial de la Vinarte ne-a invitat la restaurantul Epoca, o locație elegantă din Craiova, să ne prezinte cele mai renumite vinuri, vinurile de top ale cramelor Vinarte.


În acest restaurant întâlnești foarte des manageri din SUA, Olanda și Italia care au afaceri în Craiova. Sunt deseori împreună cu partenerii lor de afaceri și în week-end vin cu familia. Prezența vinurilor de la cramele Vinarte în  Restaurant Epoca arată prestigiul și calitatea lor.
 În această frumoasă locație, Costel Cainamisir ne-a făcut o mare surpriză. Achim preşedintele Federației Somelierilor din România era acolo, pregătea vinurile și ne aștepta. Pe Achim îl cunosc de multi ani și te cucerește cu felul în care vorbește cu fiecare în parte și spune pe înțelesul oricui povestea vinului. 




Alături de sticlele de vin erau aranjate frumos brânzeturile şi eram curioasă să le descopăr. Toată blogosfera știe că ne plac brânzeturile Delaco, ele însoțesc vinurile din Oltenia la fiecare eveniment. Evenimentul a fost foarte bine organizat, au fost pregatite mai multe mese de 4 persoane și o masă mare pentru 12 persoane. Ne-am aşezat fiecare la masă și a început povestea celor 7 sortimente de brânză Delaco şi a vinurilor de top de la VINARTE.



Am început călătoria cu vinurile albe, Cuvee d’Excelence Sauvignon Blanc alături de Mozzarella Fresca și Cuvee d’Excellence Riesling Italian împreună cu Camembert. 
Am povestit despre asocierea vinurilor cu brânzeturile, am făcut fotografii și ne-am pregătit pentru momentul important al serii, întâlnirea cu vinurile rosii renumite și o surpriză, un vin unic în România. A urmat Nedeea și Cașcaval Sofia, după aceea Prince Mircea Merlot asociat cu Emmentaler, Castel Bolovanu Cabernet Sauvignon cu Emmentaler și la final renumitul Soare Cabernet Sauvignon asociat cu Brie. 

Atâtea vinuri extraordinare au creat o atmosferă foarte frumoasă, discuții despre culoarea vinului și condițiile de păstrare în baric. 

Finalul serii a marcat întâlnirea cu Sirena Dunarii - Riesling Italian dulce din 2001 alaturi de Gran Bavarese. Este pentru prima data când am gustat un vin vechi de 15 ani, un vin dulce care se obține foarte rar în funcție de climă și care necesită o tehnologie specială. Sirena Dunării, invitatul special al serii.




Nedeea alături de cașcavalul Sofia este alegerea mea din această seară. Nedeea este produs şi îmbuteliat la Crama Stârmina, obținut din soiurile Feteascã Neagrã, Negru de Drãgãşani, Novac. 
Am ales acest vin pentru că admir pasiunea acestui producător de a păstra și promova soiurile românești și nu am întâlnit până acum acest asamblaj. Mi-a plăcut culoarea rubiniu intens și buchetul intens al vinului. Se vede grija enologului de a pune in valoare aceste soiuri. Cuvântul ales este tradiție.
 
 Mi-a plăcut și asocierea lui cu un cașcaval românesc, un brand Delaco, Cascaval Sofia. Este cel mai apreciat cașcaval Delaco, ți se topește în gură. Poveste este cuvântul ales pentru acest cașcaval. Pentru asociere cuvantul ales este pasiune.
Ce mi-a plăcut mult la acest eveniment? Mi-a plăcut fiecare vin în parte povestit de Achim, mi-a plăcut conceptul evenimentului, să cunoastem vinurile de top de la Vinarte, sa învățăm să le asociem cu brânzeturi, mi-a plăcut felul cum a fost făcută prezentarea de Achim și Costel Cainamisir și mi-a plăcut locația aleasă.


Seara s-a terminat târziu, după terminarea degustării am continuat pe terasă alături de un pahar de vin.




Ce mi-a plăcut cel mai mult? Sirena Dunarii. Cred că merită un proiect special.

vineri, 23 septembrie 2016

Sunt branduri din industriile creative în Top 100 branduri românești?



Gerovital ocupă primul loc. Mă bucur foarte mult. Este un brand recunoscut la nivel mondial, este apreciat și iubit de consumatori. Îmi place că oricine spune Gerovital se gândește imediat la Ana Aslan, cea care a dat viață acestei rețete. Marca s-a reinventat, ambalajul respectă noile tendințe atrage nu numai pe cei care folosesc de o viață produsele create de Ana Aslan, dar și mulți tineri. 
Produsele de cosmetică și igienă se regăsesc în acest studiu, Gerovital este urmat de brandurile Farmec și Elmiplant, arată procuparea românilor pentru produse naturale, noninvazive.
Performanța TOP 100 BRANDURI ROMANESTI, un studiu în urma unui sondaj online pe un eșantion de 1000 de personae realizat de Revista Biz, în colaborare cu Unlock Market Research este măsurată în baza a patru indicatori: investiția de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.





e-Mag, liderul absolut al pieței de e-commerce din România ocupă locul trei și este primul din categoria de retail. 

Fabrica de ciocolată din Braşov este istorie. În 1900, ciocolata era celebră şi Regina Maria a vizitat fabrica din Braşov. Se produceau bomboane, ciocolată folosită la prăjituri și specialităţi de ciocolată renumite în întreaga Europă. Din 2009, ciocolata de la Brașov,Poiana, se produce în Bulgaria. Românii iubesc și apreciază ciocolata Poiana, un brand cu o tradiție de peste douăzeci de ani. Se află în top 10. 

Petrom revine în poziția de lider în domeniul serviciilor. În cadrul categoriei servicii, cele care domină sunt băncile. Farmaciile sunt și ele apreciate ca în fiecare an. 

Mi-aș dori în 2017 să fie și alte tipuri de servicii în top, deși la fiecare colț de stradă este o bancă și o farmacie. 
În ultima perioadă sunt promovate în on-line multe companii care oferă servicii de calitate. 

Mi-aș dori în 2017 să fie o secțiune a brandurilor din industriile creative. Industriile creative în întreaga lume au o creștere importantă și în multe țări produsele si cifrele de afaceri ale acestor companii sunt comparabile cu ale companiilor din celelalte industrii. 



Mi-ar plăcea să fie în acest top și designeri români, festivaluri și mai cred că Muzeul Satului,  AMBASADOR CULTURAL AL ROMÂNIEI ÎN LUME și Castelul Bran merită să fie acolo. 



Sunt cel puțin comparabile măcar cu firmele care ocupă ultimile 20 de locuri din acest top, au notorietate și știu că au sute de mii de vizitatori. Aș vrea să fie si restaurantul Carul cu Bere în top.
 Toate sunt deja branduri autentice românești apreciate pe plan mondial.

vineri, 9 septembrie 2016

LANA, un brand care spune poveştile românești pe care credeai că le-ai uitat




România promovează branduri inspirate de propriile virtuţi şi tradiţii culturale? Sunt aceste branduri recunoscute la nivel mondial? 

Mi-am propus să descopăr şi să îi cunosc pe acei deschizători de drumuri. 

Autenticitatea înseamnă provenienţă, oamenii sunt încântaţi dacă este local şi autentic. Autenticitatea se referă la lucrurile bune, ca moderaţia şi sinceritatea. 

Comercializarea produselor tradiţionale de către producătorii locali continuă să existe. Situaţia s-a schimbat, competiţia e tot mai mare. Valoarea brandului depinde complet de cel care il privește. A fi profund diferit din punct de vedere cultural şi să subliniezi proveniența națională ca un avantaj înseamnă curaj și inovare

Lana Dumitru este primul nume care îmi vine în minte atunci când mă întreabă cineva despre designerii români recunoscuţi la nivel mondial pentru creaţiile lor inspirate de tradiţiile româneşti. 


Este un deschizător de drumuri, este designerul pe care îl admir şi îl urmăresc mereu. Revista Forbes i-a acordat premiul pentru cel mai bun designer tânăr al anului: Best Young Designer 2015 Award. Lucrează cu matrice printate digital inspirate din cusăturile tradiţionale şi combinatia de culori te fascinează. Fiecare creaţie ei are farmec, îți spune o poveste românească pe care o ştii și tu, dar credeai că ai uitat-o.
 
Designerul Lana Dumitru a încheiat Strasbourg Fashion Week 2016 cu noua sa colectie –Happy Nation, o colecţie sport couture, cu elemente inovative ale ultimei tehnologii (haine printate digital şi tăiate cu laserul) îmbinate cu tehnici hand-made (măşti populare româneşti reinterpretate) şi item-uri haute couture, lucrate manual. Colecţia cuprinde şi reinterpretări din colecţiile trecute. 



Este stagiară la Londra, prin intermediul programului ,,The Digital Print Designer Programme”, la celebra Mary Katrantzou, designerul de origine greacă din Marea Britanie, cea care a revoluţionat imprimeurile digitale în moda actuală. Creaţiile ei au fost prezentate la London Fashion Week 2014, Muzeul de Design Holon, Muzeul de Artă Kalmar şi Centrul Malmö din Suedia, Muzeul Naţional al Satului din Bucureşti.


Colaborarea sa cu editorul de design Photoliu, scaunul Lana pentru Photoliu a atras atenţia presei internaţionale. Scaunul Lana pentru Photoliu a fost selectat pentru apariţii în presa internaţională de către publicaţiile Vogue Living, The Wall Street Journal şi The New York Times


LANA DUMITRU, un designer extraordinar, recognoscibil care spune poveștile frumoase românești.