sâmbătă, 30 ianuarie 2016

Vinurile medaliate de la Domeniile Sâmburești și brânzeturi fine



Ne-am propus să dăm o nouă valoare bogăției oenologice din Oltenia. Să vorbim despre vinuri și locurile de unde sunt, despre tradiția de secole în producția și comercializarea vinurilor. 
Ca de obicei, vinurile prezentate sunt însoțite de brânzeturile fine de la Delaco, un jucător important de pe piața de brânzeturi din România, parte integranta a grupului francez Savencia unul dintre cei mai mari producători de pe piața de lactate la nivel mondial. 

În fiecare lună, proiectul bloggerilor din Craiova poposește într-un restaurant renumit, apreciat de craioveni pentru calitatea serviciilor. Este primul eveniment din 2016 și ne-am întâlnit cu mare bucurie într-un salon elegant al Casei Ghincea, un restaurant foarte cunoscut din centrul orașului.



Vinurile de la Domeniile Sâmburești, medaliate la Târgul Internațional de la Beijing au fost invitate acum la Craiova. Invitații care au oferit informațiile despre vinuri au fost Prof. Univ. Nicolae Giugea – vicepreședinte al Asociației Degustătorilor Autorizați din România, secondat de Mirela Gheorghe – oenolog și de Prof. Cristian Mărăcineanu. 

 Ca de obicei brânzeturile frumos prezentate acompaniau fiecare sortiment de vin. 
Seara a început cu Chardonnay împreună cu brânza Camembert. Toată lumea știe  “Chardonnay – Vinul care intelege femeile”, cu un gust proaspăt și arome vanilate. A venit însoțit de o brânză prezentată în premieră de Delaco la evenimentele noastre. A fost o asociere care mi-a plăcut foarte mult.


A urmat o altă prezentare interesantă Roze și o brânză cu mucegai Bavaria Blu- Bergader, și această brânză este prezentă în premieră la Craiova. Am aflat multe informații despre tehnologia de obținere a unui roze, s-au pus întrebări și s-au făcut fotografii. 

Aceasta a fost combinația mea preferată deoarece Bavaria Blu, o brânză moale, cremoasă, cu o coajă fină de mucegai nobil alb pe exterior și mucegai albăstrui fîn în interior mi-a plăcut foarte mult gustul ei împreună cu Roze, este alegerea perfectă pentru Roze. Este extrem de gustoasă datorită combinației celor două tipuri de mucegai. Bergader inventatoarea acestui tip unic de brânză o produce din lapte de vacă pasteurizat provenit numai din regiunea bavareză. O voi recomanda la randul meu celor care iubesc vinul Roze.


Cașcavalul afumat, un produs românesc a acompaniat Pinot Noir, un vin delicat, fin și rotund. La evenimentele trecute cașcavalul afumat a însoțit alte sortimente de vin, așa că ne vom aștepta mereu la diverse propuneri.

Feteasca Neagră este vinul meu preferat, îl promovez alături de gastronomia din Oltenia și ceramica de Horezu realizată de meșterii renumiți sau cea  interpretată într-o variantă contemporană de Adrian Oianu.


În această seară acest vin a fost insotit de Grana Padano, o combinație interesantă. 


O brânză cu mucegai albastru, Edelpilz și regele vinurilor, un Cabernet Sauvignon care a cucerit medalii la târgurile internaționale au încheiat această frumoasă seară.


Mi-a plăcut că am avut invitați de la Universitatea din Craiova, am pus intrebări, am povestit despre proiectul nostru Branzeturi cum se cu....Vin și sper să ne vedem în curând. 


Îmi doresc să mergem când va veni primăvara la  Domeniile Sâmburești, un loc menționat în documentele anului 1597 în timpul domniei lui Mihai Viteazul, când este dat cu "întărire domnească" vestitului său capitan Val Armas Marco pentru vrednicia cu care a luptat împotriva turcilor. 

Să mergem să vedem locurile și să aflam istoria vinurilor medaliate de la Sâmburești.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu