luni, 3 octombrie 2016

Bloggerii spun elevilor: Stop abuzului de alcool


Asociaţia Evolve în parteneriat cu Asociatia Bloggerilor Olteni au inițiat proiectul „Stop abuzului de alcool”. Conform celor mai recente studii, în judeţul Dolj consumul de alcool este aproape dublu faţă de media pe ţară. Acest proiect a fost declarat castigător în cadrul programului de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunitati   ediţia 2016.

Proiectul îşi propune informarea, conştientizarea şi sensibilizarea grupului ţintă, reprezentat de 350 de elevi din mediul rural şi urban din judeţul Dolj, asupra problemelor provocate de abuzul de alcool. Beneficiarii proiectului vor fi tinerii intre 10-18 ani.

 Proiectul va pregăti un grup de voluntari prin activităţile de tip peer to peer education (educaţie între egali).Voluntarii instruiţi vor desfăşura ulterior activităţi de educaţie non-formală în şcolile în care învață, activități care evidenţiază efectele nefaste ale abuzului de alcool. 
  
 Harta interactivă cu locurile în care se vinde alcool minorilor În cadrul proiectului va fi dezvoltată o aplicaţie care va permite construirea unei hărţi cu locurile în care se vinde alcool minorilor, se va realiza un site în care se vor prezenta studii de caz și informații utile despre alcool. 

Asociaţia Evolve și Asociatia Bloggerilor Olteni  vor atrage publicul prin intermediul unei campanii în care sunt invitați sportivi, artişti şi persoane care pot fi modele pentru tineri. Cristian China Birta, cel mai cunoscut blogger din România este prietenul nostru și invitat special.



Consumul de alcool în rândul minorilor este o problemă gravă cu care se confruntă în special comunităţile din mediul rural din România. Această componentă off-line va se va desfăşura în şapte localităţi din judeţul Dolj – Craiova, Breasta, Bucovăţ, Malu Mare, Sadova, Cerăt, Lipovu – şi va cuprinde activităţi derulate în şcoli privind impactul negativ al consumului de alcool în rândul minorilor.

Promovarea evenimentului va fi în special prin intermediul bloggerilor. Ei au partcipat la dezvoltarea strategiei, vor participa la activități și fiecare va scrie despre propria experiență. Este un proiect inovativ, alături de mass-media care promovează de obicei proiectele de responsabilitate socială, acum sunt implicați bloggeri care sunt interesați de aceste probleme, au propus activități în acest proiect și folosesc alte căi de comunicare cu publicul.



”Stop abuzului de alcool!” este proiectul finanțat în cadrul programului de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, ediția 2016, dezvoltat de HEINEKEN în parteneriat cu Asociația CSR Nest.

2 comentarii:

  1. Si cum o sa o bagam pe Tata Safta in aplicatie, ca vinde vin si tuica la gard? Vorbim de Dolj unde aproape in fiecare gospodarie exista un alambic sau se face vin. Pai e o nebunie sa faci asa ceva cand copii se jaoca printre butoiaiele din beci.

    RăspundețiȘtergere
  2. Se vor aborda toate aceste probleme din mediul rural. Aplicatia se adreseaza in special restaurantelor, magazinelor,etc in care minorii consuma alcool.Este o aplicatie inovativa si un proiect foarte interesant.

    RăspundețiȘtergere