luni, 19 octombrie 2015

Brânzeturile Delaco cum se … cuVINARTE

Ştie toată blogosfera că ne plac brânzeturile DELACO. Participăm la SuperBlog şi scriem despre ele. Acum brânzeturile Delaco au poposit în Craiova să ne povestească despre modurile în care se combină cu vinurile din Oltenia.
 Brânzeturi cum se … cu Vin, este numele evenimentului organizat de Daniel Botea şi Alin Sintimbrean în fiecare lună în restaurantele din Craiova. Prima călătorie a avut loc la restaurantul Le Baron, ne-au însoţit vinurile de la Crama Stârmina, o podgorie din judeţul Mehedinţi. Sunt vinurile VINARTE.


Când am ajuns la restaurant am avut marea bucurie să îl întâlnesc pe Laurenţiu Achim, preşedintele Federatiei Somelierilor din România, pe care îl cunosc de mulți ani. Alături de el erau Iustin Urucu, enologul şef de la Vinarte şi Costel Cainamisir, National Sales Manager Vinarte.


Brânzeturile erau frumos aranjate şi eram foarte curioasă să le descopăr. Unele le cunoşteam, dar erau şi brânzeturi pe care nu le gustasem vreodată.


Ne-am aşezat fiecare la masă şi a început povestea celor 7 sortimente de brânză Delaco şi a vinurilor propuse de somelierul Laurenţiu Achim. Prima dată a venit Mozzarella Fresca de la Delaco alături de Sauvignon Blanc- Terase Danubiene. Îmi place mozzarella și îmi place Sauvignon Blanc.


Am povestit, unii au pus întrebări, am început să facem poze și ne-am trezit pe masă cu Emmentaler alături de Tămâioasă Românească. Emmentaler-ul este cașcavalul care este cunoscut pentru găurile foarte mari și gustul foarte bun. Tămâioasa Românească este un soi tradițional romănesc care obține multe medalii în concursurile internaționale. Nu am întâlnit pînă acum această combinație, dar mi s-a părut interesantă.

Călătoria în lumea brânzeturilor a continuat și am discutat despre Franta și pasiunea francezilor pentru brânzeturile de calitate. Am servit  Petit Camembert-Ile de France de la Delaco și  Rose Terase Danubiene. Unii cunoșteau acest sortiment, îl serviseră în Franța și îl cumparau și în România. Asocierea a fost foarte interesantă. Pe mine m-a atras și culoarea Rose-ului, așa că am discutat despre vinificarea lui cu Iustin Urucu, enologul şef VINARTE şi Costel Cainamisir, National Sales Manager VINARTE.

Am continuat cu un alt sortiment de brânză cu Rose și mi s-a părut interesant să învățăm să asociem mai multe sortimente de brânză la acelasi sortiment de vin. Rose şi Brie au bleu-Ile de France.

După Rose au urmat vinurile roșii. Am servit caşcaval afumat și Fetească neagră. Cașcavalul afumat este cunoscut de toți românii și Feteasca Neagră este un sortiment tradițional românesc. Și la Feteasca Neagră am admirat foarte mult culoarea. Abia aștept întâlnirile viitoare să vedem ce brânzeturi vom servi alături de Feteasca Neagră. Grana Padano şi Negru de Drăgăşani a fost cea mai mare surpriză. Nu cunoșteam nici această brânză și acest sortiment de vin îl cunoșteam doar din auzite. Am spus și celorlalți bloggeri, sunt curioasă să văd și aceste sortimente în ce combinație le vom gusta la viitoarele întâlniri.

La final pe masă și-a făcut loc celebra brânza cu mucegai albastru Roquefort-Ile de France, Delaco şi Merlot-Terase Danubiene de la VINARTE.

După aceea am povestit, am cerut informații și am stat de vorbă cu gazda. Atmosfera a fost foarte plăcută și am primit deja o invitație în anul 2016 la crama VinArte.


Luna viitoare voi participa alături de bloggerii de la Asociatia Bloggerilor Olteni la un alt eveniment Brânzeturi cum se … cuVin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu