miercuri, 3 decembrie 2014

Ziua României și planuri pentru 2015



       Am sărbătorit Ziua României la Centrul de Limbă și Cultură Poloneză din Craiova. A fost o întâlnire frumoasă, în care noi, bloggerii din Craiova, am primit foarte mult si am daruit foarte mult.
       Ce am dăruit? Bucuria de a fi împreună și de a sărbători ziua Romaniei, de a povesti despre obiceiuri, portul tradițional și gastronomie. Ce am primit? Am primit prietenia și căldura Magdalenei Filary care ne-a așteptat la Centrul de Limbă și Cultură Poloneză cu bucate românești. Am început să ne prezentăm și să împărtășim cu ceilalți ce știm despre Polonia. Ne-am amintit despre "Quo Vadis", despre "Sobieski și românii" care se regăsește în toate manualele de limba română, despre exilul guvernului polonez și legătura dintre Craiova și Polonia, despre Cracovia, despre polka.
       Ce am mâncat? Toată cratița, adică fasole cu ciolan. Magdalena Filary ne-a așteptat cu masa plină de bunătăți. Am avut murături, pâine caldă, fasole cu ciolan, vin din Oltenia și vodka poloneză. Am făcut fotografii și am început să facem planuri pentru 2015. Propunerile mele sunt:
       1.La Centrul Cultural Polonez se desfășoară în fiecare joi cursuri gratuite de limbă poloneză. Știu că există proiecte în care pe primul loc sunt discuțiile libere pe tema unor subiecte propuse de profesor. Nu mai citești exercitiul 3 în care înveți despre familie, ci discuți despre asta…chiar dacă este curs de începători. Se pot face și în parc și discuți despre flori, păsări, etc.
       2.Eu sunt pasionată de flori și dulciuri, așa că mi-ar plăcea să aflu cât mai multe despre natura și gastronomia Poloniei.
       3.Toți am spus că am vrea să vizităm Polonia și să facem după aceea o expoziție de fotografii în Craiova.
       4.Polonia este campioană în atragerea de fonduri UE. Am putea învăța să atragem  finanțări pentru proiectele noastre.
       5.Social Media are un rol important. Mi-ar plăcea să facă parte din delegația oamenilor de afaceri care vor veni in Craiova și câțiva bloggeri și să putem discuta despre organizarea unor întâlniri comune în viitor a bloggerilor din Craiova și Polonia.
       6.Ne-am amintit despre polka, am pus întrebări, așa că ar fi frumos să învățăm polka.
       Aș vrea să închei spunându-vă că am ajuns acasă și am căutat povestea pe care o ascultau toți copiii cu întâmplările Motanului din Cracovia. În fiecare casă exista cartea asta când eram copil și mă bucur să văd că se editează în continuare. Mi-ar plăcea să ascult povestea în poloneză.


Și nu pot uita să amintesc despre jocul de cărți “Păcălici” pe care generații de copii îl jucau în fața blocului. Poate vă amintiți că existau 26 de naționalități și există si UN POLONEZ SI O POLONEZA îmbrăcați tradițional.

Cine e in poză:

Magnus
 Cred că a fost cea mai frumoasă zi de 1 Decembrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu