miercuri, 3 mai 2017

Radu Afrim și actorii săi care gândesc (cu voce tare) ne invită la o nouă premieră



Radu Afrim este unul dintre cei mai cunoscuți regizori români de teatru la nivel mondial, îl admir de mulți ani și urmăresc alături de iubitorii teatrului din întreaga țară spectacolele pe care le montează.

În anul 1995 a absolvit Facultatea de Litere și în anul 2000 Facultatea de Teatru. 
A câştigat de două ori Premiul UNITER pentru regie, iar în 2008 i s-a decernat Premiul Coup de Coeur de la Prese la Festivalul de la Avignon (Off), pentru spectacolul Mansarde a Paris ou les detours Cioran montat la Luxemburg.  

L-am întâlnit în luna decembrie 2016 în holul Teatrului Național Marin Sorescu și am aflat că urmează să pună în scenă un spectacol în Craiova. I-am spus că m-a impresionat felul în care  a povestit despre destin, teatru, părinți, profesori, viața cu suisurile și coborâșurile ei în emisiunea Profesioniștii realizată de Eugenia Vodă la TVR1. Am aflat că au trecut atâția ani și mulți îi spun același lucru. Și eu am urmărit-o de mai multe ori, acea emisiune a devenit o emisiune de colecție. 

Acum câteva zile am fost la Teatrul Național Marin Sorescu și întreaga echipă se pregătea pentru repetiția de la ora 18. Era o bucurie și o nerăbdare cum numai în lumea artiștilor există. Mai târziu a venit regizorul Radu Afrim și am reusit să discutăm doar câteva minute pentru că se apropie premiera națională a spectacolului Dacă am gândi cu voce tare și programul este foarte încărcat. 
 Radu Afrim alături de actorii săi care gândesc ( cu voce tare ) ne invită în data de 6 mai 2017, ora 19.00 la premiera spectacolului Dacă am gândi cu voce tare .
  



Din distribuţia spectacolului fac parte actorii: Constantin Cicort, Tamara Popescu, Marian Politic, Romaniţa Ionescu, Eugen Titu, Claudiu Mihail, Alex Calangiu, Raluca Păun, George Albert Costea, Dragoş Măceşanu şi Costinela Ungureanu. 
Decorul este realizat de Vanda Maria Sturdza, costumele sunt creaţia Liei Dogaru, mişcarea scenică îi aparţine Flaviei Giurgiu, iar muzica este compusă de Alex Bălă. 


Adnan Lugonić, autorul piesei povestește “Am vrut să scriu o piesă în care personajele să-și exprime sentimentele cu voce tare, fără să le fie frică de cumunicarea directă. Trăim într-o lume dominată de frică, în care nu putem să ne arătăm slăbiciunile, adică cele mai profunde sentimente ale noastre. Când ne întâlnim cu familia și cu prietenii vorbim despre multe lucruri – sport, politică etc. – dar nu avem conversații intime. În piesa mea, am vrut să creez o lume în care fiecare personaj își va găsi partenerul perfect alături de care să poată gândi cu voce tare.”  

Vă invit la teatru, va fi o seară de neuitat. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu