luni, 2 februarie 2015

Vocea Bloggerilor este ascultata…




Craiova poartă haine de gală în ianuarie.
Nici nu mai respiri, timpul s-a oprit. Emil Boroghină recită “Luceafarul” pe scena “Filarmonicii Oltenia”, alături  de “Corala Academică” dirijată de Manuela Enache și acompaniat la pian de Corina Stănescu.
 


















În sală sunt multe grupuri de studenți, familii de tineri cu copii și adulți atrași de magia poeziilor lui Eminescu. Noi, bloggerii, ne-am anunțat unul pe altul și ca de obicei ne-am adunat la “fără un sfert”, pentru că toți știm că la ora19 încep spectacolele la Filarmonică. Avem tablete, telefoane, camere foto și fiecare la începutul spectacolului transmite informații și fotografii pe Facebook
#‎craiovabloggers  #‎craiovaculturala #‎filarmonicaoltenia, Twitter și în alte rețele. În pauză răspundem la comentarii și atașăm poze din concert.Sfârșitul spectacolului vine cu multe aplauze și după aceea, noi ne adunăm în holul Filarmonicii să mulțumim gazdelor și să povestim.
Știați că în Craiova este cea mai primitoare Filarmonică din Romania?



Am avut onoarea să îl întâlnim după spectacol și pe domnul Emil Boroghină și să îi mulțumim. I-am povestit ce facem și ne-a spus că deja au început pregătirile pentru “Festivalul Shakespeare 2015”. Emil Boroghină, este director fondator al “Festivalului Internaţional Shakespeare” și preşedinte al Fundaţiei „William Shakespeare” din Craiova precum și vicepreşedinte al “Reţelei Europene a Festivalurilor Shakespeare”.
Ziua următoare, prietena noastră Xaara care scrie atât de frumos ne-a făcut o surpriză. Nimeni nu știa de intenția Xaarei de a expune la “Casa de Cultură Traian Demetrescu”.
Expoziția de pictură “Daimon-Eidolon” prezintă tablouri inspirate din viața de zi cu zi, din cărțile pe care le-a citit sau din filme. Daimonul este forța care ține de noi, dar se află practic în exteriorul nostru. Grecii îl asemuiau zeilor, fiind pe jumătate înlănțuit de trup, unde își are loc Eidolon, eu-l inferior. Daimonul îl ghidează pe Eidolon, care fiind legat de trup, este mult mai predispus trăirilor lumești și se abate adesea de la drumul destinat.În viziunea romanilor, Daimonul este spiritul creației, care dă acea atingere, acea scânteie. Nu o muză, cât o viziune inedită.
Am început să punem întrebări, sa ne alegem tabloul preferat și să facem poze.


  
În 21 ianuarie am fost din nou la Filarmonică. Muzică de cameră: o vioară, un violoncel și un pian. Tinerii muzicieni Alexandru Marian, Bogdan Postolache și Răzvan Victor Dragnea ne-au oferit o seară specială și dupa concert am mers să stăm de vorbă și să facem fotografii. Am comunicat și cu prietenii ca de obicei #‎craiovabloggers #‎craiovaculturala #‎filarmonicaoltenia, paginile noastre de FB,pagina create de grupul nostru Craiova Capitala Culturala Europeana 2021.




Peste două zile, 23 ianuarie 2015, la Filarmonica Oltenia am avut întâlnire în cadrul spectacolului ”Visuri de iarnă” cu maestrul Seo (Coreea de Sud), violonistul Radu Dunca și Orchestra Simfonică a Filarmonicii.




Duminică, 25 ianuarie la ora 19 a fost Blog-meet. Am facut planuri și am stabilit proiectele din 2015.

Azi 30 ianuarie suntem iar la Filarmonica.Am intalnit si elevi care vin singuri la concert.


În final vreau să îi mulțumesc domnului Mihai Firică. Emisiunea “Vocile Olteniei” are invitați din mediul de afaceri, administrație, educație, cultură, etc, asa ca dânsul cred că este printre cei mai informați craioveni Este un jurnalist foarte bun, îi urmaresc emisiunile pentru întrebările pe care le pune invitaților. Ma bucur că este aproape de bloggeri și participă la evenimentele noastre.
 


 Îi mulțumesc din nou domnului Mihai Firică și închei folosind cuvintele cu care dânsul își încheie emisiunea: “Veniti, vocea dumneavoastra este ascultată.” 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu