duminică, 10 iulie 2016

O călătorie cu trei pelerini de la Drăgași


Îmi plac vinurile și brânzeturile românești, toată lumea știe. Am inițiat proiecte și am scris articole. Îmi plac oamenii care vin cu bucurie la evenimentele care onorează autenticitatea produselor românești și calitatea lor. 
Acum, în miezul verii, a fost organizat de Asociația Bloggerilor Olteni și DictionarCulinar.ro un nou eveniment Branzeturi cum se… cuVin. Locația aleasă a fost o surpriză, un loc frumos în centrul orașului cu mese amenajate special pentru noi și o servire foarte bună. Este Vintage la Pasaj, nu am mai fost până acum, dar am fost foarte încântată și este potrivită pentru întâlnirile bloggerilor.

Protagoniștii serii au fost 3 vinuri Pelerin de la Crama Drăgași și brânzeturile de la Horezu. Reprezentantul Cramei Drăgași, Răzvan Stanciu ne-a povestit cu pasiune despre conceptul și modul de promovare. Echipa este formată din oameni pasionați care și-au propus realizarea unor vinuri de calitate, prezentarea lor într-un ambalaj care atrage și relații de durată cu clienții.

Crama Dragași se află în renumita zona viticolă a României, la Drăgășani. Calitatea solului provoacă producatorul să realizeze vinuri care sunt apreciate de consumatori. Promovarea vinurilor Pelerin se realizează prin evenimente și prin turismul viticol. Podgoria, crama, un salon pentru degustări și o pensiune de lux sunt mijloacele prin care vinul atrage prietenii.


Vinurile propuse au fost Pinot Gris, Sauvignon Blanc, Rose obținut din Pinot Gris, adică doua vinuri albe și un Rose realizate din prima recolta 2015. Vinurile roșii vor fi lansate la toamnă.

Combinația care mi-a plăcut foarte mult a fost Pinot Gris 2015 și brânza proaspătă de la Horezu. Pinot Gris 2015 este un vin alb demisec cu  12,4% alcool. Mi-a plăcut foarte mult, este un vin proaspăt, dar acid, cu un post gust intens. Un vin bine realizat care atrage. 
Sunt puține crame în România care vinifică Pinot Gris și trebuie apreciat acest lucru. Pinot Gris 2015 a fost preferatul meu și cuvântul care i se potrivește este călătorie. Este gândul de a porni în călătorie la Crama Drăgași pentru a-l cunoaște mai bine.
 


Asocierea acestui vin a fost propusă de  Răzvan Stanciu, reprezentantul cramei. A fost propusă o brânză proaspătă realizată în zonă, un produs local care se potrivește foarte bine cu vinul.
Este prima dată când un producător face această propunere la evenimentele noastre de degustare de vinuri, este meritul cramei care caută produse de calitate din zonă pe care să le asocieze cu vinurile sale.

 Vinurile Pelerin au fost acompaniate de brânza nematurată Horezu fabricată de Five Continent Horezu. Această companie și-a început activitatea în 2001 și produce brânza fermentata de Horezu (3-6 luni, 6-12 luni, peste 12 luni), produse din lapte de oaie. Materia primă este de înaltă calitate, din zonă, de la oile care cresc pe munte. Este singurul produs românesc premiat la International Cheese Awards-Nantwich 2015, primind calificativul Highly Commended.
 
Noi am avut la degustarea de vinuri o versiune nematurată, proaspătă, care să se potrivească cu toate cele trei tipuri de vin. A fost o alegere foarte bună. Au fost trei vinuri și am servit această brânză în trei variante: simplă, cu miere deasupra și cu condimente. Nu cunoșteam acest brand și mi-a plăcut foarte mult. Cuvântul ales este autentic. Am folosit autentic, deoarece cunoaștem proveniența, materia primă este de calitate și promovează tradițiile din zonă.


Am scris multe articole despre brandurile autentice și le promovez cu drag.

Cuvantul potrivit combinației pe care am ales-o, Pinot Gris 2015 și branza de Horezu, este parteneriat. Este un parteneriat al produselor și un parteneriat al producătorilor. Cred în parteneriatul Cramei Dragași care are vinuri bune și doreste să promoveze calitatea lor și tradiția zonei  prin dezvoltarea unor pachete turistice, cu compania Five Continent care promovează la nivel internațional produsele de calitate obținute la Horezu, produse care promovează tradiția. 

Experiența pe care am avut-o la acest eveniment este specială. L-am cunoscut pe Răzvan Stanciu, care ne-a prezentat produsele și ne-a explicat conceptul inovator și de promovare al acestor branduri. Este prima dată când am cunoscut vinuri și brânzeturi din aceeasi zonă.  

Activez într-o organizatie non-guvernamentala și am inițiat și implementat în 2014 proiectul E-nature de promovare a Depresiunii Horezu. Am cunoscut locurile, oamenii și tradițiile. 



Ceramica de Horezu este patrimoniu Unesco și am inițiat după aceea un alt proiect de promovare a ceramicii de Horezu în variantă contemporană cu ajutorul renumitului designer Adrian Oianu. 


Am povestit despre aceste proiecte deoarece după ce am cunoscut produsele prezentate la această degustare cred că poate fi atrasă și ceramica în variantă contemporană alături de vinurile Pelerin și brânza Horezu, cel puțin pentru pensiunea de 5 stele de la Drăgași sau pentru prezentarea brânzeturilor la Festivalurile Internaționale. 

 Acest eveniment poate fi începutul unor proiecte interesante.

2 comentarii:

  1. O imbinare a artei si traditie ar fi ceva de neuitat. Felicitari pentru concept.

    RăspundețiȘtergere
  2. Avem traditie si avem artisti renumiti. Trebuie sa aratam si altora cine suntem si sa ne bucuram impreuna. Ma bucur ca iti place si te mai astept pe blog.

    RăspundețiȘtergere