România
promovează branduri inspirate de propriile virtuţi şi tradiţii culturale? Sunt
aceste branduri recunoscute la nivel mondial?
Comercializarea produselor
tradiţionale de către producătorii locali continuă să existe. Situaţia s-a
schimbat, competiţia e tot mai mare. Valoarea brandului depinde
complet de cel care il privește. A
fi profund diferit din punct de vedere cultural şi să subliniezi proveniența
națională ca un avantaj înseamnă curaj și inovare.
Lana Dumitru este primul nume care îmi vine în minte atunci când mă întreabă cineva
despre designerii români recunoscuţi la nivel mondial pentru creaţiile lor inspirate
de tradiţiile româneşti.
Este un deschizător de drumuri, este designerul pe
care îl admir şi îl urmăresc mereu. Revista Forbes
i-a acordat premiul pentru cel mai bun designer tânăr al anului: Best Young
Designer 2015 Award. Lucrează cu matrice printate digital inspirate din
cusăturile tradiţionale şi combinatia de culori te
fascinează. Fiecare creaţie ei are farmec, îți spune o poveste românească pe care o ştii și tu, dar credeai că ai uitat-o.
Este
stagiară la Londra, prin intermediul programului ,,The Digital Print Designer
Programme”, la celebra Mary Katrantzou, designerul de origine greacă din Marea Britanie,
cea care a revoluţionat imprimeurile digitale în moda actuală. Creaţiile ei au
fost prezentate la London Fashion Week 2014, Muzeul de Design Holon, Muzeul de
Artă Kalmar şi Centrul Malmö din Suedia, Muzeul Naţional al Satului din Bucureşti.
Colaborarea sa cu editorul de design Photoliu, scaunul Lana pentru Photoliu a atras atenţia presei internaţionale.
Scaunul Lana pentru Photoliu a fost selectat pentru
apariţii în presa internaţională de către publicaţiile Vogue Living, The Wall Street Journal şi The New York Times.
LANA DUMITRU,
un designer extraordinar, recognoscibil care spune poveștile frumoase
românești.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu