sâmbătă, 4 martie 2017

Probă de caracter, o carte despre visuri și brand personal





Îți pasă suficient de visurile tale ca să se transforme în realitate? 

 

Am început anul 2017 într-o sală de lectură la Biblioteca Alexandru și Aristia Aman citind o carte extraordinară despre împlinirea viselor, despre motivare, responsabilitate, răgazul de a privi oamenii din jurul meu și lucrurile de care îmi pasă cu adevarat. 

Era un singur exemplar al cărții “Probă de caracter” scrisă de Joseph L. Badaracco Jr. și am citit cu nerăbdare fiecare capitol. 

 

Personajele și întâmplările sunt din domenii pe care le cunosc foarte bine. Am trăit cu intensitate fiecare capitol, m-am atașat de eroii și poveștile lor de viață. Am intrat în lumea fiecarui personaj, am fost alături de visurile lui și la sfarsit am așezat pe hârtie visurile mele. A fost un exercițiu interesant, m-a fermecat această carte și de aceea vreau să vă arăt o mică parte. M-am gândit să încep cu întrebări la care mi-a fost ușor să răspund. La sfârșit adaug întrebările la care urmează să răspund în anul 2017. 

 

1.      Cât din viața și munca ta îți produce o mulțumire autentică?




Răspunsul e simplu, eu caut mereu proiecte care mă fascinează. Întotdeauna mi-a plăcut ceea ce fac sau dacă nu mi-a plăcut, am căutat oameni care să mă inspire.

 2.      Zahar- să te implici, să-ți folosești imaginația și să îți pese de ce faci acel lucru. 



Cred că folosesc din plin...zahar. Întotdeauna mă implic, îmi folosesc imaginația și îmi pasă. 

În această carte sunt povestite multe întâmplări ale unor oameni deosebiți. Sunt cei care și-au folosit imaginația și sunt recunoscuți în domeniul lor, alături de mulți alții care au ajuns la sfârșitul carierei și nu au înțeles cât de important este gradul de implicare în munca pe o faci. 

Capitolul  acesta cred că mi-a plăcut cel mai mult. 

3.   Visurile bune sunt cele în care cei care te cunosc te regăsesc pe tine, ei știu ca le vei duce la bun sfârșit.







Au fost momente în care mă implicam în multe proiecte în același timp și am observat că activitățile în care mă regăseam le realizam mai ușor. 

4.      Ce te motivează? 


    Mă implic în proiectele în care admir conceptul pe care îl propun și echipa care dă viață proiectului. Am cunoscut oameni pe care îi admiram de mult. Am stat de vorbă și am învățat foarte mult. Toate necesită timp și alte resurse.

5.      Ești pregătită să îți asumi responsabilitățile? Să asculți cu adevărat? Adeseori ne cunosc mai bine alții. 




Este adevărat, trebuie să ascultăm părerea celor din jur. Sunt membru în Asociația Bloggerilor Olteni și ne-am hotărât să îi întrebăm pe cei din jur care sunt principalele noastre atribute. Fiecare a avut surprize atunci când a centralizat răspunsurile primite.

6.      Cât ai învățat din fiecare încercare?


Creatie mixed media de Veronica Svanström

Creatie mixed media de Veronica Svanström http://happyscrappyro.blogspot.ro/

    Am privit mereu înainte, am avut multe idei și nu am stat să analizez întotdeauna. Acum, la fiecare sfârșit de capitol am analizat câte un crâmpei din viața mea.

 7.      Visurile pot fi neancorate în realitate. Este visul tău unul potrivit? 



Am mai auzit această întrebare, dar nu am reflectat prea mult la ea. De multe ori visul meu este potrivit, însă locul, timpul sau oamenii din jur nu reușesc să dea viață visului.

8.      Ce efect (influență) are asupra ta lumea în care trăiești? 


Am în jur oameni pe care îi apreciez și încerc să descopăr proiecte care mă motivează. 

 Acum urmează întrebările la care nu am răspuns încă, sunt întrebările pentru 2017. 

9.     Care e lucrul de care îți pasă cu adevărat? 
10.  Oprește-te, privește în jur la transformarile prin care treci. Iti evaluezi propriul caracter, vezi daca nu te-ai indepartat de la drum. 
11. Visurile bune își trag seva din caracterul și viața de zi cu zi. Te gândești la ce și de ce vrei cu adevărat să faci? 
12. Ce face universul social pentru mine și ce influență are asupra mea acest univers.
13.  Menținerea obiectivului și a motivației. 
14.  Imaginea ta despre cine ești și ce este cu adevarat important să nu fie distorsionată.
15. Visurile tale nu trebuie să îi copleșească pe ceilalți sau să îi alunge. 

La finalul fiecărei povești am stat câteva clipe în loc sa analizez felul în care am procedat eu, am analizat visele mele, oamenii din jurul meu, suișurile și coborâșurile prin care am trecut.

Am râs și m-am întristat, pe unele personaje le-am admirat și pe altele le-am compătimit. M-a impresionat exemplul agentului comercial care a trăit într-un vârtej al cifrelor, al planului de vânzări pe care nu reușea să îl îndeplinească și nu și-a dat seama ce era cu adevarat important în viața lui. L-am admirat pe directorul MGM, care a schimbat lumea filmului. 

Ce mi-a plăcut cel mai mult din "Probă de caracter"? Acest sfat: Să ne alcătuim caracterul și să câștigăm ordine și liniște în ceea ce facem, nu bătălii și teritorii. 

Această carte m-a făcut să mă opresc un timp, să analizez măcar câteva încercări prin care am trecut și să fiu mai atentă în viitor. 

Vă invit să descoperiți personaje și întâmplări care au avut loc în vremurile noastre și altele acum 50 de ani sau acum sute de ani. Ele sunt atât de actuale și astăzi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu