miercuri, 28 octombrie 2015

Cafeneaua CAPȘA din Micul PARIS



La vârsta de 18 ani, dacă ești studentă și stai la cămin, te îndrăgostesti de cafea. Eu mi-amintesc cu drag de cele 4 căni de cafea care stăteau pe raftul din cameră. Mi-amintesc mereu și de cafeaua pe care o beam în sala de lectură la miezul nopții când eram în sesiune și de cafeaua de pe Calea Victoriei

Îmi plăcea să străbat Bucureștiul la pas după fiecare examen. Mergeam pe Calea Victoriei și intram la cofetăria Athenee Palace. Îmi plăceau ceștile de cafea, felul în care te serveau și mai ales atmosfera placută din cofetărie. Mai era o cafenea extraordinară pe Calea Victoriei, cafeneaua Capșa. De câte ori mergeam acolo, auzeam la mesele alăturate povești despre Bucureștiul de altadată. Întotdeauna erau doamne mai în vârstă care veneau mereu și le auzeai vorbind despre Bucureștiul de dinainte de cutremurul din 1977. Povesteau despre cafeaua și cataiful de la Nestor și despre cafeaua și prăjiturile de la Capșa.
Cofetăria NESTOR

Cofetăria CAPȘA

Am început și eu să citesc și să aflu cât mai multe despre cafeneaua Capșa. Acolo veneau toate femeile frumoase ale Bucureștiului, protipendada purta joben și își învârtea bastonul, spunînd: 
Poți să-mi dai un rendez-vous? 
Ce faci astă seară tu? 
Domnii de la Capșa vorbeau despre cai, femei și vinuri, purtau monoclu și floare la butonieră. Era cafeneaua scriitorilor și a artiștilor: Caragiale, Barbu Delavrancea, Tudor Arghezi și Dan Barbilian erau nelipsiti. Dan Barbilian (Ion Barbu) era mare amator de cafea la filtru concentrata, venea în fiecare dimineață la 8. La ora 9, 30 cafeneaua era plină ochi. Atunci apăreau și ziariștii să răspândească știrile. Alături de cafeaua la filtru se mai bea cafea turcească și cafea cu lapte. Prăjiturile se serveau pe platouri de cristal, vitrinele erau ornate elegant cu staniol și panglici.
Cafeneaua CAPȘA
Era o lume boemă care frecventa localul de pe Calea Victoriei. Capsa c’est le Coeur de la ville. Bucureștiul are un parfum al lui și chiar dacă am plecat din București când am terminat facultatea, amintirile sunt vii în minte și pasiunile de atunci le am și astăzi. 

De atunci, din studenție, cafeaua este pentru mine un prieten. Îmi place cafeaua și îmi place și atmosfera care se creează când beau cafeaua cu prietenii. Am terminat facultatea, dar am păstrat legatura cu colegii de grupă. Toată lumea știe despre plăcerea cu care beau cafea și mereu primesc de la prieteni căni personalizate de cafea. Am primit un cadou care m-a bucurat foarte mult. Mi se potrivește. Cană pentru visători.
Cană pentru VISĂTORI
Este Articol scris pentru SuperBlog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu