luni, 19 octombrie 2015

Vor fi ALBASTRE camerele studențesti din REGIE

ALBASTRE... mi-aș dori să fie toate căminele studențești din Regie, a fost articolul pe care l-am scris la proba Certificat pentru viitor propusă de Enermed Impex București,
www.avizez.ro  în cadrul Spring SuperBlog 2015. A fost un articol care s-a bucurat de mult succes, atât on-line dar mai ales mai ales off-line. Am scris despre necesitatea unui certificat energetic al spațiilor în care locuim, dar am povestit și despre amintirile mele din studenție, din căminele studențesti din Regie. Acum sunt părinte și am copii care sunt studenți și stau în Regie.

După ce au citit articolul, mulți prieteni au început să se documenteze pentru a îmbunătăți spațiul în care locuiesc, iar alții m-au încurajat să încercăm să inițiem o acțiune pentru a se îmbunătăți condițiile de locuit din Regie. Căminele sunt la fel ca în anii ‘ 80.

Acum în cadrul SuperBlog 2015 am primit o nouă provocare de la acelasi sponsor. O să scriu un articol despre energia consumată de biroul fiecaruia dintre noi. Biroul poate fi asimilat și cu o cameră, așa că eu voi scrie despre miile de birouri din căminele din Regie.

Sunt 27 de cămine ale Politehnicii și 6 cămine ale Facultății de Medicină. Fiecare are aproximativ 100 de camere. Sunt 10.000 de studenți care stau in Regie. În fiecare cameră există aparate care consumă energie: aproape fiecare student are un telefon, un calculator, unii au și imprimantă. Studenții din fiecare cameră și-au amenajat un spațiu în care iau masa, au frigider și au aparate electrocasnice sofisticate. Cresc cheltuielile de întreținere a căminelor studențesti și astfel la deschiderea fiecărui an universitar afli că s-a scumpit chiria.

M-am documentat și m-am hotărît să contactez Asociațiile Studenților din București. Împreună cu auditorii energetici atestați de la compania Enermed Impex SRL din București să găsim soluții de reabilitare termo-energetică a căminelor, urmate de campanii de informare și conștientizare a studenților privind consumul de energie al aparatelor electrocasnice și a gadgeturilor pe care le folosesc. Efectuarea unei termografii a clădirii oferă informațiile necesare pentru stabilirea soluției optime de reducere a pierderilor de energie. Vom ruga specialiștii să realizeze un audit energetic. Pentru optimizarea consumului de energie, specialiştii auditori energetici Enermed Impex vor propune diverse soluţii.

Căminele din REGIE vor fi ALBASTRE și economia obținută va determina rectoratul sa scadă chiria pe care studenții o plătesc.

Cred că exemplul acesta va fi preluat de toate căminele din campusurile studențesti.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu