vineri, 20 noiembrie 2015

O întâlnire cu Oltenia Profundă



Amfiteatrul viticol pe care se află podgoriile de pe malul Văii Drincei este cunoscut din timpul domniei lui Constantin Brâncoveanu pentru producția de vin de cea mai bună calitate. În prezent vinurile din podgoriile oltenești ale Mehedințiului, de la Crama Oprișor au cucerit piața națională și internațională. 

Cabernet-ul, produsul de excepție al cramei, a invitat bloggerii la o întâlnire la mijlocul lunii noiembrie. Un vin bun trebuie să aibă alături brânzeturi fine, așa că Delaco ne-a însoțit ca de obicei în această călătorie. Brânzeturile degustate sunt fabricate atât sub marca Delaco (Cașcaval afumat, Maasdam și Grana Padano) cât și importate sub alte mărci (Ile de France, Bergader). Locația care ne-a găzduit a fost Restaurantul REX


Cinci sortimente de Cabernet Sauvignon din game diferite: Caloian, Măiastru, Cabernet Sauvignon Oprișor, La Cetate și brânzeturile Delaco combinate cu diverse condimente:piper roz, piper negru, piper verde, nucșoară. Au fost vinuri cu timpi de maturare diferiți, prezentate cu pasiune de cei doi reprezentanți ai Cramei Oprișor, somelierul Gabi Cristea și domnul Nicolae Lințu, degustător autorizat. 


Propunerile au fost surprinzătoare, am început cu brânza Petit Brie , considerată regina brânzeturilor franțuzești și un vin Caloian Cabernet Sauvignon Alb. 


Mi-a plăcut foarte mult legenda din partea locului pe care am aflat-o de la somelierul Gabi Cristea. Caloianul este o tradiţie întâlnită în Oltenia, o invocare adresată divinității pentru ploia aducătoare de recolte bogate. 


O altă propunere interesantă a fost Cașcaval afumat  cu piper verde și Măiastru Cabernet Sauvignon. Mi-a plăcut gustul cascavalului, ușor sărat și condimentarea lui cu piper verde. Și aici am fost impresionată de alegerea de către Crama Oprișor a pasărei măiastre din legendele populare românești care să dea numele acestui vin. Gamele Caloian și Măiastru reprezintă valoarea tradițiilor, obiceiurilor din Oltenia. 

A fost foarte frumoasă atmosfera de la acest eveniment. Oaspeți din Polonia au venit să sărbatorească Ziua Poloniei în Craiova. Ei ne-au invitat să sărbătorim împreună ziua Poloniei la sfârșitul saptămânii și noi i-am invitat la degustarea de vinuri și brânzeturi.


Am avut și o surpriză: o tombolă cu premii. Trebuia sa scriem care a fost combinația preferată. Alegerea mea a fost Grana Padano cu La Cetate Cabernet Sauvignon  care a fost prezentată spre sfârșitul serii. Rețeta de preparare a brânzei datează din secolul 12 și a fost perfecționată  de-a lungul secolelor ca o modalitate de a păstra pe termen lung laptele. Se spune că această brânză are două suflete: este un produs de baza în bucătăriile stilate ale nobilimii dar și un ingredient fundamental al bucătăriei de zi cu zi a țăranilor.Vinul corpolent, a completat foarte bine. Mi-a plăcut foarte mult culoarea vinului și aroma sa, de aceea am făcut această alegere. 


 
La sfârșit am pus întrebări despre cramă, dacă putem să o vizităm și să transmitem informatii si fotografii celor care ne citesc. Am fost plăcut surprinsă de răspunsul pe care l-am primit.Polonezii au fost încântați de această seară, am facut poze, am râs și am povestit.


 
Vinul e cultură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu